Skip to main content
BiznesReklama

Jak przygotować stronę do Google Mobile-First Indexing

Z biegiem czasu użytkowników Internetu na komórkach stopniowo przybywało i dziś przewyższyło to liczbę użytkowników surfujących po sieci za pośrednictwem komputerów stacjonarnych. Przewidując dalszy wzrost liczby mobilnych użytkowników Internetu, Google ogłosiło znaczącą zmianę w swoim algorytmie w postaci mobile-first indexing.

Czym jest Mobile-First Indexing?

Do tej pory Google indeksowało Twoją stronę internetową na podstawie jej wersji desktopowej. Teraz jednak będzie indeksować Twoją stronę i oceniać ją na podstawie zawartości Twojej strony mobilnej. Zmiana polegająca na nadaniu priorytetu mobilnym wersjom stron w algorytmie Google jest określana jako Mobile-First Indexing.

Wszystkie strony internetowe muszą zasadniczo dostosować się do norm tego nowego algorytmu, jeśli chcą utrzymać swój ranking w wyszukiwarce Google i uzyskać organiczny ruch na swojej stronie za pośrednictwem Google. Jeśli jednak Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem tego nowego algorytmu, z pewnością otrzymasz mniejszy ruch.

Oto kilka wskazówek, które należy zastosować, aby upewnić się, że Twoja witryna jest gotowa na Mobile-First Indexing:

Wskazówka 1: Zastosuj responsywny projekt

Używanie responsywnego projektu strony internetowej jest bardzo ważne dla utrzymania rankingu Twojej strony. Responsywny projekt oznacza, że Twoja witryna powinna dostosować się do rozmiaru ekranu wszystkich typów, czy to komputera stacjonarnego, tabletu czy urządzenia mobilnego. Strony z responsywnym projektem nie tylko pasują do każdego rozmiaru ekranu, ale są bardzo dostępne i płynne na wszystkich typach urządzeń, co pomaga w utrzymaniu docelowej grupy odbiorców.

Wskazówka 2: Upewnij się, że Twoja strona ładuje się szybciej

Bez wątpienia projekt witryny jest bardzo ważny, ale oprócz tego szybkość, z jaką witryna ładuje się na różnych urządzeniach, jest również kluczowa dla sukcesu każdej strony. Musisz więc zapewnić szybki czas ładowania strony nie tylko na komputerach stacjonarnych, ale nawet na urządzeniach mobilnych. Obecnie użytkownicy oczekują od większości stron internetowych obrazów doskonałych jak piksele oraz czasu renderowania w ułamku sekundy. Tylko wtedy, gdy Twoja strona jest szybka, będzie miała niższy współczynnik odrzuceń (bounce rate) i będzie zapraszała do większego zaangażowania, co jest niezbędne dla jej wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.

Wskazówka 3: Wyświetlaj te same treści

Chociaż, Google nie wyjaśnił jeszcze wiele na temat swojego nowego algorytmu, ale wielokrotnie powtarzał to: „Upewnij się, że serwujesz te same treści na swoich stronach mobilnych i desktopowych. Oznacza to artykuły, te same linki i te same funkcje”. Tak więc tylko w Twoim najlepszym interesie i zgodnie z algorytmem Google jest serwowanie tego samego rodzaju treści, które odpowiednio pasują do Twojej strony widzianej przez wszystkie różne rodzaje gadżetów.

Warto zastosować się do powyższych wskazówek, aby mieć pewność, że Twoja strona jest gotowa na Google Mobile-First Indexing, zanim Google wdroży swój nowy algorytm.

pozycjonowanie-seo.info